| Forfatter |
|
Lorden Søndagsfisker

Medlem siden: 13.March.2010 Land: Sweden Beskjeder: 9
|
| Sendt: 19.March.2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjena!
Vi ska för första gången fiska Loe-valdet v.31. Vill gärna ha tips på hotspots vid olika vattenstånd etc.
Tack på förhand,
Pontus
www.metrobloggen.se/flugfiske
|
| Til top |
|
| |
PINNEN Feriefisker

Medlem siden: 03.August.2005 Land: Sweden Beskjeder: 33
|
| Sendt: 04.May.2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallå där
Har fiskat Loe sen slutet på 90-talet med blandade framgångar
Jag vet inte om du varit och sett poolerna men det här är min uppfattning om dom
Loe 1: Börja gärna ovanför slutändan på inloppsströmmen, i vitskummet och baksug har det fast det inte går att kontrollera linan
bitit i lax. På sommarälv (20-22kbm) är det den övre tredjedelen som är hetast, på högre vatten kan det stå fisk ända ner till nacken.
Loe 2: Sommarälv: sov och matpool, men strömkanten på motsatt sida kan ge fisk, blir intessantare ju högre vatten det blir.
Loe 3: Djupkanten är alldeles utanför reveln så en dryg klumplängd och lite smygfiske, men det står fisk mot andra sidan så man får avgöra själv hur man vill fiska av den
|
| Til top |
|
| |
calle4619 Sportsfisker

Medlem siden: 30.March.2008 Land: Sweden Beskjeder: 40
|
| Sendt: 16.May.2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan
Vi har varit där en hel del år, fiskat där med blandat resultat för min egen del medans vännerna varit mer lyckosamma , men man gläds ju alltid med de andra . Men av erfarenhet så börja fiska högt upp på Loe1 och fiska iallafall var tredje vända hela vägen ner till nacken då vi fått fisk hela vägen ner.
Loe2 sägs alltid vara mat ooch sov polen, det har vi gjort många år men ibland fiskat den och ska man se vad den gett på de få timmar man fiskat den så har det varit bra så fiska den minst ett par gånger om dagen fast bara en bit ner om det är normal vatten, högvatten är den grymt giftig hela vägen.
Loe3 har gett bra utdelning bland vännerna från vindskjulet och ner mest på mitten av poolen, där behövs kasten ej vara långa men vada så försiktigt som möjligt (även om stenarna är jävligt hala), sen är nacken grymt giftg fiska ut och menda upp flugan hela tiden så den till slut bara hänger detta har gett mina vänner bra utdelning.
Ps, ta god tid till era mat raster då elen är katastrof och det tar grymt lång tid att laga mat där, samt se upp för geting boen på dasste och ner på 3:an.
TL
Calle
|
| Til top |
|
| |
Lorden Søndagsfisker

|
| Sendt: 20.June.2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tack grabbar!!
|
| Til top |
|
| |
PINNEN Feriefisker

|
| Sendt: 06.July.2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får gärna lämna en rapport om hur det gick!
|
| Til top |
|
| |
Lorden Søndagsfisker

|
| Sendt: 14.July.2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ska jag göra. Men först bär det av upp till Surna nu på fredag och fiske v.29 på ett bra privat vald samt kortvattnen Moen/Röv :-)
|
| Til top |
|
| |
PINNEN Feriefisker

|
| Sendt: 15.July.2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lorden skrev:
| Det ska jag göra. Men först bär det av upp till Surna nu på fredag och fiske v.29 på ett bra privat vald samt kortvattnen Moen/Röv :-) |
|
|
Det lät inte helt fel! Skitfiske på er.
|
| Til top |
|
| |
Lorden Søndagsfisker

|
| Sendt: 25.July.2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev riktigt skitfiske i Surna :-). Jag lyckades få 6 laxar, varav 3 storlax på 5 dygn. På 3 gubbar fick vi totalt 10 lax varav 5 storlax. Mitt bästa fiske i Surna någonsin..
Nu hoppas vi att Orkla också blir bra!
|
| Til top |
|
| |
Lorden Søndagsfisker

|
| Sendt: 25.July.2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.metrobloggen.se/flugfiske
|
| Til top |
|
| |
calle4619 Sportsfisker

|
| Sendt: 25.July.2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pontus
Härliga dagar du hade i Surna, är själv precis hemkommen från 1 vecka i Orkla, vi hade ett riktigt bra fiske med 17 fiskar på land och 8-9st som tappades, fiskar på samma område som du kommer göra under er vecka, ni kommer få ett härligt fiske se fram emot resultatet.
TL/Calle
|
| Til top |
|
| |
Lorden Søndagsfisker

|
| Sendt: 29.July.2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjena Calle!
Det låter ju riktigt lovande, grattis till det fina fisket! =). Ser ut som att det ska bli mulet och regn hela veckan som kommer så det borde gå att pilla upp någon för oss med!
Lämnar rapport efter här, men kommer smsblogga på adressen ovan.
//Pontus
|
| Til top |
|
| |
calle4619 Sportsfisker

|
| Sendt: 10.August.2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pontus
Har kollat lite på din blogg, verkar som ni hade ett riktigt bra fiske på Loe, vad tyckte ni om sträckorna?
TL
Calle
|
| Til top |
|
| |
Lorden Søndagsfisker

|
| Sendt: 12.August.2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjena Calle,
Jo, vi hade bra fiske trots att det inte kom någon ny fisk med lus under veckan. Vi fick totalt 18 laxar.
Jag gillade verkligen sträckan som var så tydligt indelad i pooler med olika karaktär. Åker tillbaka nästa år, men då blir det i ett försök på storlaxen v.25 som vi bytt till oss =).
Loe 2 fiskade kanonbra, trots mestadels 22 kubik. Den mesta fisken tog vid stenarna på andra sidan, men vi fick även fisk mitt i inloppströmmen och långt ner på nacken. Dessutom kan jag tipsa om ett par vassa "blank-fläckar" i forsen mellan 2an och 3an där det stod fisk som small på direkt. Leta upp dessa nästa gång ifall du inte redan känner till dem..
Nu blir det lite fiske på hemmaplan hoppas jag innan det är dags för höstöringen i Ems herrgård vid slutet av Augusti.
Ha det gott!
//Pontus
|
| Til top |
|
| |
xiaoni990 Søndagsfisker

Medlem siden: 16.August.2010 Land: American Samoa Beskjeder: 5
|
| Sendt: 16.August.2010 kl. 04:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
People have different views on what children should do at a very early age. Some think that children should begin their formal education and start to spend most of their time on studies. Others believe that it is still time for young children to play. Both views are based on respective ground.
World of Warcraft power leveling,
Those who argue for the playing time for children suggest that children at a very early age are still too young to focus their attention on learning.World of Warcraft power leveling
last chaos gold,
Their brain may not be ready for serious studies such as comprehension and memorizing learning materials.last chaos gold These people are partially right, for it is true that young children can hardly concentrate. Their attention on one thing lasts for no longer than 15 minutes or so.
aoc power leveling,
But we can arrange classes for shorter periods,aoc power leveling can¡¯t we? And we can shift teaching subjects. Through putting them to study, young children are occupied with learning but not with playing.
aoc power leveling,
Those who argue for children¡¯aoc power leveling s early commencement for formal education believe that being put to studies, children can develop good habit of studying, for the process of learning helps develop children¡¯s mental abilities like the ability to memorize, the ability to understand and the ability to do simple calculation.
Final Fantasy XI GIL,
Children¡¯Final Fantasy XI GIL s habit of studying and love for learning are of great importance to youngsters because these two things set up the sound foundation for their future studies.
aion kinah,
Having children start formal education at a very early age benefits young children much more than simply letting them play most of their time. aion kinah A good habit needs a long time to develop to become a second nature. More importantly, it is better to develop a good habit before a bad one may grow. Similarly, the love for learning should take roots before the love for playing is established.
|
| Til top |
|
| |